Ygs ve Lys Sınavları

Archive for Eylül 3rd, 2009

Yeni sınav aşamaları hakkında basına bilgi veren Yarımağan, ilk aşamaya ( ygs , yükseköğretime geçiş sınavı ) tüm adayların gireceğini söyledi. Bu aşamada başarılı olamayanlarla meslek yüksek okullarına ve açıköğretim fakültelerine ve belirli lisans programlarına yerleşenlerin ikinci aşamaya ( lys , lisans yerleştirme sınavları ) giremeyeceğini belirten Yarımağan, “İkinci aşama yabancı dil sınavıyla birlikte beş sınavdan oluşacak. Lys konuları : LYS 1: Matematik Sınavı (Matematik, Geometri), LYS 2: Fen Bilimleri Sınavı (Fizik, Kimya, Biyoloji), LYS 3: Edebiyat-Coğrafya Sınavı (Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya 1), LYS 4: Sosyal Bilimler Sınavı (Tarih, Coğrafya 2, Psikoloji, Sosyoloji, Matematik) ve LYS 5: Yabancı Dil Sınavı (Almanca, Fransızca, İngilizce). Adaylara hangi sınava girmek istedikleri sorulacak.” şeklinde konuştu. Lys puan hesaplama ile bilgiler ilgili bağlantıda.

Sınavların Nisan ve Haziran aylarında yapılması planlandığını anlatan Yarımağan, “YGS, Nisan ayının ilk yarısında, LYS ise Haziran ayının ikinci yarısında iki hafta sonunda gerçekleştirilmesi planlanıyor.” dedi. Yeni sistemde puan türlerinin de artırılacağını ifade eden Yarımağan, “Şu an üç puan türü var. 10-15 kaç olacağı belli değil. TM puan türü TM1, TM2 gibi bu şekilde diğer puan türleri de artırılacak. Şu an sayı net değil.” diye konuştu.

Yarımağan yeni sistemin amaçlarını şöyle sıraladı: “Ders düzeyinde başarıyı ölçmek, bir sınavda adaya 10-15 ders yerine bir kaç dersten soru sormak, puan türlerini artırmak, her adaya sadece cevaplayacağı testleri vermek, her dersin başarısını eşit sürede ölçmek.” Açık uçlu soruların da sorulmasını amaçladıklarını belirten Yarımağan, açık uçlu soruların 2010 yılında sorulmayacağını ifade etti.

Katsayılar hakkında üç seçeneğin masada olduğunu ifade eden Prof. Dr. Yarımağan, “İlk seçenek olduğu gibi kalabilir. İkinci seçenek eşitlenebilir, üçüncü seçenek de birbirine yaklaştırılabilir. Hangisi olur bilemiyorum ama aynı kalma seçeneğini çok zayıf görüyorum. Benim kişisel görüşüm ise birbirine yaklaştırılması. 0,8 ile alan dışından 0,3 katsayısı uygulanıyor. Bunun yerine 0,60 veya 0,65 olmalı diye düşünüyorum. Buna YÖK karar veriyor. Ben bu konuda böyle olması için fikirlerimi ifade edeceğim. Ayrıca orta öğretim başarı puanının eklenip eklenmeyeceği de masada. Ben eklenmesinden yanayım. Ama bir çok üniversiteden görüş istenmiş, çoğu eklenmemesi yönünde görüş bildirmiş.” dedi. Ösym


Arşiv

Eylül 2009
P S Ç P C C P
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930